mandag den 30. juli 2012

30072012




Velkommen til et nyt semi fast indslag i min blog "Bøger siden sidst", jeg læser meget og har altid gjort det. Nogengange fortæller jeg jer hvilke bøger jeg har læst, og nu har jeg endelig beslutte mig for at det skal have en titel.
"Bøger siden sidst" bliver blog indlæg hvor jeg vælger det gode og fantastisk (nok mest kun det gode og fantastiske) samt det horrible jeg har læst siden sidst!



The Great Gatsby af F. Scott Fitzgerald skrevet i 1925.
"Den formidabelt rige og mystiske Gatsby's forsøg på at købe sin elskedes kærlighed afslører både rigdommens magt og afmagt, samtidig med at bogen skildrer den hektiske jazzalder i 1920'rnes USA"
★ ★ ★ ★ 

Bergdorf Blondiner af Plum Sykes skrevet i 2004
"På Manhattan lever de meget rige kvinder, hvis liv drejer sig om at have næste sæsons "must have" Manolos 
på før alle andre. Jagten på den eneste ene og de rigtige highligts er intens og nådesløs"
★ ★  ☆ 


A Game of Thrones af George R. R Martin skrevet i 1996. 
Første del af 'A song of fire and Ice' serien.
"Vinteren der kan vare årtier er på vej - men de mystiske Vildlinger er ikke de eneste, der truer i skyggerne, for intriger og magtspil ryster og komplicerer kampen om tronen mellem de adelige familiedynastier"
★ ★ ★ ★ 
(I forhold til at jeg kan lide 4 ud af de 10000000 karaktere der er med, klarer bogen sig rigtig godt)

Heksejægerens lærling af Joseph Delaney skrevet i 2005.
"Thomas Ward er syvende søn af den syvende søn og er derfor udvalgt til at blive lærling hos heksejægeren. Han narres til at frigøre den ondeste heks af alle og må nu kæmpe for at redde et nyfødt barn"
★ ★ ★ ★ 

Mine hemmeligheder af Sophie Kinsella skrevet i 2005.
"På en turbulent flyvetur får Emma afsløret sine inderste hemmeligheder til sidemanden. Og han viser sig at være firmaets amerikanske chef! Heldigvis har han humor, uheldigvis forelsker Emma sig i ham"
★ ★ ★ ★ 

Fahrenheit 451 af Ray Bradbury skrevet i 1953.
"Fremtidsroman om en ensrettet og mekaniseret stat"
★ ★ ★ ★ 
(Fantastisk bog)

Roms Porte af Conn Iggulden skrevet i 2006.
Del af serien Cæsar.
"Voldsomme gladiatorkampe, intriger i Senatet og krige i fremmede lande er alle ingredienser i denne utrolige beretning om manden, som skulle blive den største romer af dem alle: Gajus Julius Cæsar"
★ ★ ★ ☆ 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar